Toegang Revalidatiedossier met SMS authenticatie
Beveiliging van gegevens nemen we heel serieus bij Revalidatiedossier. Daarom zijn we ook ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd. Om de beveiliging doorlopend op een hoog niveau te houden zonder het gebruiksgemak uit het oog te verliezen, start Revalidatiedossier vanaf heden met sms-toegangscodes (authenticatie). Daarvoor hebben we een persoonlijk mobiel telefoonnummer nodig. Dit nummer wordt uitsluitend voor de authenticatie gebruikt en hoeft slechts eenmalig ingevoerd te worden in Revalidatiedossier. Vanaf heden is de aanvullende beveiliging actief en vraagt Revalidatiedossier bij opstarten om jouw mobiele telefoonnummer. Wil je niet verrast worden, vul dan nu al jouw mobiele telefoonnummer in onder beheer->instellingen->persoonlijke instellingen->persoonlijke gegevens.
Hoe werkt die authenticatie eigenlijk?
- Je logt op de gebruikelijke wijze in.
- Iedere keer wanneer je met een nieuw apparaat inlogt, of er meer dan 30 dagen zijn verstreken, krijg je een code via SMS.
- Deze code vul je in Revalidatiedossier in.
- De code en jouw inlognaam en wachtwoord worden gecontroleerd. Wanneer alles in orde is, ben je ingelogd. Bij een onjuiste code gaan onze servicemedewerkers gelijk aan de slag om te controleren of er sprake is van misbruik.
Zijn er kosten verbonden?
Nee! De sms berichten worden gratis verzonden.
Wat moet ik doen als ik een nieuw telefoonnummer krijg?
Als je ingelogd bent, kun je onder persoonlijke instellingen het authenticatie nummer wijzigen. Kun je niet meer inloggen omdat je een code moet invullen en niet meer beschikt over het oude nummer, bel of mail dan direct met onze helpdesk.
Wat te doen wanneer je telefoon gestolen wordt?
Neem direct contact op met de helpdesk en wij blokkeren onmiddellijk het toestel. Op deze manier wordt het voor criminelen onmogelijk om in Revalidatiedossier in te loggen.